بیوگرافی گلنار وكيل گيلانى رئيس فدراسيون چوگان مهمان خندوانه
نوشته شده توسط : محمد

گلنار وكيل گيلانى

گلنار وكيل گيلانى رئيس فدراسيون چوگان امشب مهمان خندوانه خواهد بود

سومين بانويي است كه از ميان ۵۱ فدراسيون ورزشي موفق شده است به رياست يك فدراسيون برسد.
پيش از اين فريبا محمدي، فاطمه هاشمي به رياست فدراسيون هاي اسكيت و بيماري هاي خاص منصوب شده بودند.

قصه یک دختر چوگان باز ایرانی حال و هوای جوانیش و بی‌تعارف و بی‌آلایشی او  از صفاتی است که در همان برخورد اول برای مخاطب روشن می‌کند که چرا از یک جمع ۱۷ نفره از بزرگان ورزش چوگان، ۱۵ نفر وی را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کرده‌اند.

گلنار وكيل گيلانى رئيس فدراسيون چوگان

دکتر وکیل گیلانی به واسطه چوگان بازی پدر، از کودکی با این ورزش آشنا بوده است و این فرصت را داشته که از ۹ سالگی سوارکاری را بیاموزد و از ۱۵ سالگی هم شروع به چوگان بازی کند. حالا او در ۳۶ سالگی، تجربه‌های زیادی از جمله نایب رئیسی فدراسیون چوگان بانوان را داشته و بزرگترین دغدغه‌اش این است که بتواند دین خود را به این ورزش ادا کند و گامی برای احیای آن در جهان بردارد.

قهرمان داستان ما خانم دکتر گلنار وکیل گیلانی، دامپزشک و رییس فدراسیون چوگان است. دامپزشکی و چوگان، شاید هر دو بلافاصله ما را به یاد مردانی درشت هیکل و خشن بیاندازند. اما وقتی یک زن دامپزشک باشد و هم چوگان کار، حتما قهرمان است. چون برخلاف آن چیزی عمل کرده و موفق شده که در ذهن همه‌ی ما کلیشه شده است. در بین خاطره هایش تعریف می‌کرد «یک‌روز در دانشکده دامپزشکی مشغول جراحی یک گاو بودم که آقای دکتری به من گفتند شما بهتر است بروید سراغ جراحی سگ و گربه .گاو برای زن خیلی سنگین است.گفتم آقای دکتر من این کار را با مغزم و تکنیک انجام می‌دهم هر جا به زور بازو نیاز بود شما را خبر می کنم.»





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: